Ielūgumi, sarkanai paklājs, āfterpārtijs - prakse Golden Hammer (1)

Foto - Dinis Correia, licence
2010.07.01 07:45

Māra Krūmiņliepa

LU SZF Komunikācijas studiju maģistra programmas studente

Golden Hammer nav tikai Internacionālās reklāmas festivāls vien. Tā ir saspringta gatavošanās, ideju noslīpēšana līdz perfektumam un īstenošana. Tas ir grandiozs, ikgadējs notikums, kas ļauj noteikt reklāmas jomā labākos, novērtēt veiksmes un iepazīties ar kreatīvo darbu, kas reklāmas nozarē ir paveikts gada laikā.

Šī semestra beigās papildus sesijai pieņēmu piedāvājumu (vienlaikus arī nelielu izaicinājumu) – prakses vietu, kas ļāva piedalīties Golden Hammer rīkošanā.

Bijām divas praktikantes – es un meitene no citas augstskolas.

Mana pirmā darba diena sākās ar pasta baloža misiju – iznēsāt ielūgumus reklāmas uzņēmumiem, izdevniecībām un citām iestādēm. Tās ielūgumus uz reklāmas festivālu saņēma ar prieku un arī es biju gluži priecīga ielūkoties ar medijiem saistītu uzņēmumu telpās.

Pārējie uzdevumi lielākoties tika veikti biroja telpās. Man tika rūpīgais darbs ar līgumiem un rēķiniem, kas prasīja lielu precizitāti un atbildību, un arī tulkošana – bija angliski jāuzraksta gan preses relīzes, gan interviju jautājumi žūrijai un dienu plānojums.

Viens no maniem uzdevumiem bija darboties interneta vidē – sekot jaunumiem, papildināt ar informāciju Golden Hammer sociālo interneta tīklu Twitter un Facebook kontus. Lai gan draugu – tviterotāju Golden Hammer nav ļoti daudz, tomēr tā ir īpaša sajūta, kad tieši tu esi tas, kas slēpjas aiz tā interneta profila un komunicē ar sabiedrību.

Lai arī valda neliels un darbīgs saspringums, biroja atmosfēru var vērtēt kā pozitīvu. Visi ir laipni, atsaucīgi un gatavi palīdzēt viens otram. Visi darbojas kā komanda, zinot, ka strādājot kopā darbs būs raitāks un produktīvāks. Aizņemtajā darba dienā netrūkst arī patīkamu brīžu – kopīga pusdienošana, mielojoties ar picu, vai arī gardi pārsteigumi no vadības.

3. un 4. jūnijā Golden Hammer ietvaros kino „Rīga” varēja vērot reklāmu retrospektīvu – šie seansi radīja spilgtu un pietiekami plašu ieskatu latviešu reklāmas klipos, kas ir tapuši gan 70. –80. gados, gan 90. gados.

10. un 11. jūnijā viesnīcā Islande Hotel notika lekcijas un radošās darbnīcas, kuras vadīja nozares speciālisti no dažādām valstīm. Arī man pašai bija izdevība paklausīties Media Hause attīstības vadītāju Hanno Kindelu no Igaunijas, kurš runāja par tendencēm sociālajos medijos, un Catalin Dobre, kurš stāstīja par reālu cilvēku un notikumu izmantošanu reklāmas kampaņās. 10. jūnija rītā starptautiskā žūrija pieņēma galīgos lēmumus par godalgoto vietu ieguvējiem, lai preses konferencē pulksten vienos paziņotu godalgu kandidātu sarakstus. Pēcpusdienā tiku pagodināta ar iespēju apzvanīt tās kompānijas un aģentūras, kurām tika piešķirta zelta un grand prix apbalvojumu pakāpes. Lai gan man nācās paturēt slepenībā, kādu balvu viņi ir ieguvuši (un vai vispār to ir ieguvuši) tomēr viņi ātri vien saprata, ka mans aicinājums ierasties uz ceremoniju ir labo ziņu vēstnesis.

11. jūnija darbnīcas bija mierīgāks pasākums – cilvēku skaits bija mazāks, līdz ar to arī uztraukumi mazāki. Pēcpusdienā jau varēja doties uz mājām, lai izdomātu, kā ģērbties uz Apbalvošanas ceremoniju, kura norisinājās kino „Rīga”. Sarkanais paklājs, spuldzīšu arka, fotogrāfi, cilvēki zelta tērpos un mīmi – viss bija sagatavots, lai pasākums izdotos aizraujošs un krāšņs. Varētu salīdzināt ar Oskara balvas pasniegšanas mazo ceremoniju. Uzvarētāju sarakstu ir iespējams apskatīt Golden Hammer mājaslapā www.hammer.lv. Pasākuma sākumā mans galvenais uzdevums bija sagaidīt viesus un parūpēties, lai lielā kaudze ar ielūgumiem, kuri vēl nebija izdalīti, nonāktu pie saviem īpašniekiem. Neilgi pēc ceremonijas sākšanās, arī es ar kolēģīti tiku pie iespējas mierīgi atsēsties, baudīt pasākumu un krāt spēkus afterpārtijam.

Pēc apbalvošanas vakars turpinājās ar afterpārtiju klubā Push, kur Golden Hammer viesi tika sagaidīti atsevišķā zālē ar šampanieti un citiem labumiem. Tā bija iespēja dalīties savos iespaidos, priekā gan ar kolēģiem, gan ar žūrijas pārstāvjiem un citiem dalībniekiem. Un, protams, izdejoties no sirds patikas. Tonakt mājās devos ar lielu smaidu un gandarījumu par paveikto. Liels paldies par šo iespēju realizēt praksi tik lieliskā vietā!


draugiem.lv   facebook.com    twitter.com Bookmark and Share

CITI RAKSTI SADAĻĀ "Reklāma"

Videostāstos cenšas izskaidrot Latviju

Ar videoklipu sēriju “Latvijas stāsti” Latvijas Institūts cenšas izskaidrot Latviju un radīt tās pozitīv ...

Sociāls process, nevis tomātu pirkšana tirgū

Decembrī kaislības ap partiju priekšvēlēšanu kampaņām noklusušas. Publiski izskanējusi informācija, cik ...

Par kopīgā intelekta radīšanu

Pēdējā laikā nozares speciālistus un tās interesentus ir nodarbinājusi doma, kā tad top nākamā reklāmist ...

Jauns priekšstats par reklāmas nozari

Kā lielākajai daļai trešā kursa reklāmas studentu, arī mana prakse ir noslēgusies. Pēc pārrunām ar reklā ...

Humora ienākšana reklāmā

Attieksme pret humoru reklāmās vienmēr bijusi dažāda. Laika gaitā šī attieksme ir vairākkārt mainījusies ... (1)

Vai auditorija spēj atkodēt vides reklāmu ziņojumus?

Viens no veidiem, kā reklamēt produktu vai pakalpojumu, ir izmantot vides reklāmu ar tās daudzveidīgajām ... (1)

Lauma
16:48 30.10.2010
Izklausās viens lielisks piedzīvojums, kur patīkamais tiek apvienots ar lietderīgo!