Jaunieši gaida, ka mediji ar viņiem rēķināsies

2011.04.05 13:38

Uģis Polis

LU SZF komunikācijas studiju bakalaura programmas students
E-pasts: Ugis@kivitv.lv

Artūrs Špaks

LU SZF komunikācijas studiju bakalaura programmas students




Mūsdienu jaunieši ir kļuvusi informatīvi neatkarīgi, jo informāciju patērē, kā un kad paši vēlas. To Latvijas Universitātes Sociālo zinātņu fakultātes (LU SZF) Komunikācijas studiju nodaļas rīkotajā diskusijā par jauniešu un mediju attiecībām uzsvēra Inspired DIGITAL vadītājs Artūrs Mednis.

Diskusijā piedalījās arī Guntars Meluškāns, Draugiem.lv radošais direktors, Sanda Krasta, žurnāla Ilustrētā Junioriem galvenā redaktore, Anna Rozīte,  raidījuma Kinomānija vadītāja, raidījuma Viss notiek  žurnāliste, kā arī Toms Grēviņš, Radio 101 dīdžejs.

G.Meluškāns uzsvēra, ka jauniešu auditorija ir reklāmdevējiem neinteresants tirgus segments. Līdzīgās domās ir arī S.Krasta, paužot, ka „Latvijā izveidot mediju, kas ir domāts tikai jauniešiem, ir ļoti grūti. Tas nav labs bizness.” Nedaudz oponējot, A.Mednis minēja, ka tagad jauniešu pirktspēja ir augstāka nekā jebkad iepriekš, līdz ar to medijos, kas orientēti uz jauniešiem, ir potenciāls.

Par jauniešu iespējām strādāt radio T.Grēviņš sacīja, ka iespējas ir, bet tās ir balstītas tradīcijās, kur „nevis tu nāksi un pieteiksies, bet mēs tevi uzrunāsim” Viņš uzsver, ka lielākā nozīme ir jaunieša iepriekš veiktajiem darbiem. Līdzīgi situāciju televīzijā raksturo A.Rozīte - iespējas jauniešiem gūt pirmo darba pieredzi televīzijā esot ierobežotas, tomēr viena no iespējām, kur to darīt, esot raidījums SemS. Pretēju tendenci iezīmēja S.Krasta, kura akcentē, ka ar jauniešiem, kas atnāk uz redakciju iziet praksi, cieša sadarbība neizveidojas, jo no viņiem „nejūt pārāk lielu atgriezenisko saiti un vēlmi aktīvi darboties”.

Jaunieši aktīvi iesaistījās sarunās. Diskusijas laikā izskanēja arī jautājumi par sociālo tīklu lietošanas un medijiem veltītā laika lietderīgumu, par mediju producēšanu kā jauniešu hobiju un jauniešu iespējām pašiem veidot savus medijus, par atalgojumu medijos un citi.


draugiem.lv   facebook.com    twitter.com Bookmark and Share

CITI RAKSTI SADAĻĀ "Mēneša diskusija"

„Bremzējam” ar mediju regulatora reorganizāciju

Jau ilgāku laiku Nacionālajā elektronisko plašsaziņas līdzekļu padomē (NEPLP) noturas daudzās  Eiro ...

Diskusijas video: Kā Latvijas mediji atspoguļo bēgļu tēmu?

Cik kvalitatīvi un vispusīgi Latvijas mediji atspoguļo pretrunīgo bēgļu uzņemšanas tēmu? Diskusiju par š ...

Video: Diskusija par vārda un mākslinieka izpausmes brīvību

Pēc teroristu sarīkotās asinspirts franču satīriskā izdevuma „Charlie Hebdo" redakcijā kā nekad aktuāls ...

Noskaties! Diskusija par mediju pētījumu

Latvijas Universitātes Sociālo zinātņu fakultātes Komunikācijas studiju nodaļa un portāls Mans ...

Diskusijas video: Mediju saturs jauniešiem

Kādam jābūt mediju saturam, lai piesaistītu jauniešu auditoriju? Ko vēlas jaunieši – no ...

Jaunajai NEPLP darba netrūkšot

Piedāvājam noskatīties pilnu ierakstu no diskusijas ar kandidātiem uz vakantajām piecām Nacionālās elektronisko ...