Jauns priekšstats par reklāmas nozari

Foto - Alexandre Dulaunoy
2010.12.28 13:36

Zane Āboliņa

LU SZF Komunikācijas bakalaura studiju programmas studente

Kā lielākajai daļai trešā kursa reklāmas studentu, arī mana prakse ir noslēgusies. Pēc pārrunām ar reklāmas aģentūru Publicis Riga, kas strādā ar tādiem klientiem, kā Maggi, Nestle, Trodeks, Renault un citiem, tieši mani izvēlējās praktikanta vietai, un no šī gada 1.novembra uzsākās manas pirmās gaitas reklāmas vidē.

Jāsaka godīgi - pirmajā dienā, dodoties uz darbu, bija uztraukums. Tā kā līdz šim nebiju guvusi nekādu pieredzi reklāmas jomā, tas likās kaut kas jauns un savā ziņā biedējošs. Tomēr jau pēc pirmās veiksmīgi aizvadītās darba dienas sapratu, ka uztraukumam nav pamata, jo diena pagāja ļoti interesanti. Man uzreiz bija iespēja piedalīties stratēģijas prezentēšanā klientam. Jau tad sapratu, ka prakse būs neizmērojama pieredze, kas beidzot ļaus saprast, kā reklāmas bizness darbojas reālajā dzīvē. Un šajā ziņā es nekļūdījos. Arī prakses noslēgumā nonācu pie atziņas, ka esmu ieguvusi par šo nozari pavisam jaunu priekšstatu.

Liela nozīme darbam Publicis Riga bija arī kolektīvam un tajā valdošajai atmosfērai. Visi kolektīvā bija ļoti sabiedriski, atvērti, izpalīdzīgi un galvenais, ar lielisku humora izjūtu. Katru dienu bija kaut kas, par ko pasmieties, pat ja darba diena bija ļoti saspringta. Tas man ļāva nonākt pie viena ļoti būtiska secinājuma, proti, lai darbotos mainīgajā un diezgan sarežģītajā reklāmas jomā, nepieciešama liela deva optimisma, kas izpaužas kā spēja ik pa brīdim atslēgties no nervozajām situācijām un pasmieties par tām.

Lai arī mani vairāk interesē tieši reklāmas radošā puse, strādājot Publicis Riga, vairāk saskāros ar organizatoriskiem pienākumiem, kas atbilstošāki projektu vadītājiem nevis, piemēram, radošajiem darbiniekiem. Un tomēr. Tā kā viss kolektīvs draudzīgi strādā un veic savus pienākumus vienā mājīgā telpā, redzēju arī radošā procesa norises un ne tikai. Publicis Riga aģentūrā man bija iespēja noskaidrot, kas ietilpst maketētāja pienākumos, tāpat saskāros ar teksteru un mākslinieka ikdienas pienākumiem un varēju gūt priekšstatu par to, kāds ir viņu darbs.

Pozitīvs faktors bija arī tas, ka Publicis Riga sniedza man iespēju piedalīties gan jaunas reklāmas kampaņas radīšanā, gan adaptāciju veidošanā. Īpaši noderīga bija jaunās reklāmas kampaņas veidošana, kas ļāva redzēt, kā īsti aģentūras nonāk līdz tam reklāmas gala ziņojumam, ko patērētājs redz savā TV ekrānā vai dzird radio. Katrā ziņā par savu prakses laiku varu teikt to, ka tas bija ļoti noderīgi izmantots. Protams, bija brīži, kad viss nenotika tā, kā gribētos. Nācās saskarties arī ar nogurumu un pieļaut kļūdas, bet galvenais ir paturēt tās prātā un mācīties no tām. Tieši tāpēc par savu prakses vietu varu teikt tikai to labāko un esmu pateicīga par iespēju gūt pieredzi tieši šajā aģentūrā.


draugiem.lv   facebook.com    twitter.com Bookmark and Share

CITI RAKSTI SADAĻĀ "Reklāma"

Videostāstos cenšas izskaidrot Latviju

Ar videoklipu sēriju “Latvijas stāsti” Latvijas Institūts cenšas izskaidrot Latviju un radīt tās pozitīv ...

Sociāls process, nevis tomātu pirkšana tirgū

Decembrī kaislības ap partiju priekšvēlēšanu kampaņām noklusušas. Publiski izskanējusi informācija, cik ...

Par kopīgā intelekta radīšanu

Pēdējā laikā nozares speciālistus un tās interesentus ir nodarbinājusi doma, kā tad top nākamā reklāmist ...

Jauns priekšstats par reklāmas nozari

Kā lielākajai daļai trešā kursa reklāmas studentu, arī mana prakse ir noslēgusies. Pēc pārrunām ar reklā ...

Humora ienākšana reklāmā

Attieksme pret humoru reklāmās vienmēr bijusi dažāda. Laika gaitā šī attieksme ir vairākkārt mainījusies ... (1)

Vai auditorija spēj atkodēt vides reklāmu ziņojumus?

Viens no veidiem, kā reklamēt produktu vai pakalpojumu, ir izmantot vides reklāmu ar tās daudzveidīgajām ... (1)