Komunikācijai tviterī jābūt ar pievienoto vērtību

2011.05.31 12:12

Lidija Batare

LU SZF komunikācijas studiju bakalaura programmas studente

Par jaunu ieņēmumu veidu nākamajos gados kļūs klientu radītā reklāma, uzskata Kriss Brogans (Chris Brogan) no ASV – viens no ietekmīgākajiem mārketinga blogu autoriem pasaulē. Viņa lauciņš ir interneta tehnoloģijas un komunikācija sociālajos tīklos, kā arī rūpes par klientu biznesa mērķu sasniegšanu, izmantojot prasmīgu komunikāciju internetā. Mansmedijs.lv piedāvā fragmentu no intervijas ar Krisu Broganu. Pilna intervija portālā 7guru.lv.

Kā mainās mediju kanālu lietošanas paradumi sabiedrībā un kā tas ietemē uzņēmumus?

Cilvēki maina komunikācijas paradumus, un, ja uzņēmējdarbība uz izmaiņām nereaģē, tā nokļūs briesmās, jo cenšas sūtīt faksu, kad visi gaida e-pastus. Kā veiksmīgu piemēru varu minēt viesnīcu The Roger Smith Hotel Ņujorkā, kas izmantojot klausīšanās instrumentus un tviteri, mēnesi pēc mēneša dubultoja savas rezervācijas līdz mirklim, kad iegūt brīvu istabu tur kļuva teju par izaicinājumu. Viņu veiksme ir saistīta ne tikai ar meistarīgu jauno instrumentu izmantošanu, bet arī ar prasmi saprast, kādā veidā sociālo mediju laikmets ir mainījis pārdošanu kopumā.

Kāda ir sociālo mediju nākotne? Kā tie attīstīsies nākamo piecu gadu laikā?

Ir grūti paredzēt, kas notiks pēc pieciem gadiem, taču domāju, ka mobilās ierīces veicinās iesaistīšanos dažādās platformās, kas apvieno cilvēkus ar kopīgām interesēm. Piemēram, Lady Gaga fani Rīgā varēs uzzināt un sakontaktēties ar dziedātājas faniem citur pasaulē, izmantojot programmu mobilajā telefonā.

Arī klientu radītā reklāma ir ārkārtīgi nozīmīgs jauninājums, kas attīstīsies nākamajos piecos gados. Produktam lojālie klienti paši kļūs par pārdevējiem, un tas ļaus uzņēmumiem gūt papildus ieņēmumus.

Vai sociālo mediju speciālisti augstskolās būtu jāskolo īpaši tam veidotās studiju programmās?

Nē. Domāju, ka veidot sociālo mediju studiju programmu ir līdzīgi kā veidot faksa studiju programmu. Komunikāciju sociālajos medijos skolās vajadzētu mācīt kā daļu no biznesa un komunikācijas vadības, nevis kā atsevišķu profesiju. Aizvietojiet vārdu "sociālie mediji" ar vārdu "telefons" un pasakiet, vai tas varētu būt akadēmiskais grāds?

Kāda nozīme ir saturam mārketinga komunikācijā?

Tieši ar satura radīšanu esmu nopelnījis lielāko daļu savas naudas. Es radu interesantu saturu un dalos ar to. Bet tad, ja tu neiesaisti auditoriju, ja nepulcini cilvēkus ap savu "ugunskuru", ļaujot tiem justies svarīgiem, saturs ir bezspēcīgs. Kopiena ir nepieciešama, lai augtu un attīstītos.

Ņemot vērā, ka Latvijā ir tikai 13 000 aktīvo tvitera lietotāju, vai uzņēmumiem, kuri darbojas vietējā mērogā, ir jāizmanto šī platforma savā komunikācijā? Kāpēc?

Vietējie uzņēmumi var izmantot tviteri kā vienu no komunikācijas instrumentiem. Bet komunikācijai tviterī ir jābūt ar pievienoto vērtību. Klienti nesēž un necer, ka uzņēmumi viņiem tvītos. Viņi vēlas izmantot šo savstarpējo saziņu pašu labumam. Klients nesāks komunicēt ar uzņēmumu tviterī, ja neredzēs tam skaidri pamatotu iemeslu.

No kā uzņēmumiem izvairīties, komunicējot ar klientiem sociālajos medijos?

Slikta ideja ir izmantot sociālo mediju kanāliem neatbilstošu mārketingu. Piemēram, atlaižu kuponu izplatīšana šajās platformās nav laba doma. Jāizvairās no vienvirziena komunikācijas situācijās, kad nepieciešama divvirzienu.

Kāda ir lielākā kļūda, ko esat pieļāvis savā profesionālajā darbā?

Es kļūdos vienmēr. Dažreiz sanāk, ka blogojot nepiesaistu klientam piemērotu auditoriju. Reizēm domāju, ka visi saprot, ko esmu uzsācis, bet, kad palaižu to ārā no savām rokām, tas nekur neaiziet (šī ir tipiska uzņēmēju kļūda – domāt, ka visa pasaule redz to pašu, ko viņi). Dažreiz arī mans humors izraisa negatīvu reakciju noteiktās cilvēku grupās. Uzskatu, ka sociālie mediji ļauj mums būt cilvēcīgākiem un kļūdīšanās ir cilvēcīguma pazīme. Neuztraucieties! Es kļūdīšos arī, kad būšu Latvijā!


draugiem.lv   facebook.com    twitter.com Bookmark and Share

CITI RAKSTI SADAĻĀ "Mārketings"

Helovīns Latvijā ir „uz palikšanu”

Helovīna svinēšana Latvijā mūsdienās ir neatņemama sociālās realitātes sastāvdaļa un šie svētki tiks svi ...

Komunikācijai tviterī jābūt ar pievienoto vērtību

Par jaunu ieņēmumu veidu nākamajos gados kļūs klientu radītā reklāma, uzskata Kriss Brogans (Chris Broga ...

Grāmatas, bez kurām varam, bet negribam dzīvot

Veiksmīgu zīmola konceptu iezīmē četri līmeņi – funkcionālais, sociālais, mentālais un dvēseliskais līme ...

Calvin Klein – provokatīvi seksuālais zīmols

Zīmola Calvin Klein dizainu vienlaikus raksturo vienkāršība, tīras, nepārspīlētas līnijas, ikdienišķums ...

Lētāks = labāks?

Jau vairāku gadu garumā patērētāji Latvijā saskaras ar privāto preču zīmēm – veikalu ķēdes piedāvā iegād ... (1)

Zīmola identitāte: „Austrian Airlines” piemērs

Pavisam īsi, izmantojot konceptuālās saplūšanas teorijas, organizācijas identitātes dinamikas modeļa, kā ... (2)