Pirmā pieredze attiecībās. Sabiedriskajās attiecībās

2013.06.27 12:20

Kā sabiedrisko attiecību studenti prot lietot praksē savas teorētiskās zināšanas? To noskaidrot bija mērķis Projektu biržai, kas notika studiju kursa Sabiedrisko attiecību stratēģija un taktika ietvaros. LU SZF komunikācijas zinātnes 2.kursa studentiem, darbojoties grupās, bija jāizstrādā komunikācijas kampaņa kādam reālam Latvijas uzņēmumam. Šeit vēl vairāku grupu „atskaite” par pirmo pieredzi SA.

Maize tiešām ir lieliska

Tā kā sabiedrisko attiecību uzdevums ir pateikt „Re, cik forši viņi ir” (ar „viņi” saprotot pārstāvēto uzņēmumu, mūsu gadījumā Fazer maiznīcu), nolēmām mūsu SA aģentūras nosaukumu veidot tādu, lai tas būtu uz klientu orientēts – DO4U, latviskojot tas būtu, „darīt tevis labā”.

Pirms došanās uz Ogri, kur atrodas uzņēmums Fazer, īpaši gatavojāmies – izpētījām internetā atrodamo informāciju par konkrēto uzņēmumu (tā misiju, vērtības, vīziju utt.), arī informāciju par Fazer konkurentiem. Sagatavojām jautājumu sarakstu, uz kuriem vēlējāmies saņemt atbildes, veicām arī nelielus novērojumus veikalos, lai redzētu, kāda uzņēmuma ražotu un kāda veida maizi cilvēki izvēlas.

Fazer pārstāvji bija sagatavojuši mums prezentāciju par jauno produktu, tā mērķauditorijām, vēstījumu, kādu viņi vēlas tālāk nodot, kā arī uzņēmuma vērtībām. Ar šīs prezentācijas palīdzību uz lielāko daļu jautājumu atbildes bijām ieguvušas, tomēr dažas lietas precizējām un uzdevām jautājumus. Pēc nopietnajām sarunām devāmies skatīties, kā tad tiek ražota maize, lai skaidrāk saprastu, ar kādu produktu mums ir jāstrādā. Ekskursija pa maizes ražotni bija ļoti interesanta un informācijas bagāta. Uzņēmuma produktu attīstības vadītāja Kristīne Leimane mums ne vien parādīja maizes ražošanu, sākot no sastāvdaļu dozēšanas un beidzot ar iepakošanu, bet arī iedeva nogaršot svaigi ceptu maizi, piebilstot, ka tik svaigu maizi Rīgā mums neizdosies nobaudīt. Maize tik tiešām bija brīnišķīga!

No uzņēmuma mājās devāmies patīkamā noskaņojumā ne vien tāpēc, ka tikām palutinātas ar Fazer maizi un šokolādi, bet arī tādēļ, ka uzņēmumā jutāmies ļoti mājīgi, silti un draudzīgi. Pēc veiksmīgās dienas sapratām, ka visa šī ir bijusi aisberga virsdaļa, ka grūtais darbs jeb aisberga neredzamā daļa vēl tikai priekšā. Tā arī bija.

Projekta izstrādes laikā mums veicās dažādi – no pilnīga ideju trūkuma līdz to pārpilnībai. Kopā centāmies atlasīt tikai tās labākās, tādas, kuras būtu piemērotas tieši uzņēmumam Fazer, atbilstu uzņēmuma vērtībām – klientam, kvalitātes izcilībai un komandas garam. Rezultāts bija šāds – stratēģiskā līmenī plānojām informēt jau esošos un potenciālos Fazer klientus par jauno produktu un pozicionēt to, kā ideālu lietošanai jebkurā vietā un laikā. Taktiskie risinājumi, protams, balstījās uz stratēģisko plānu. Tie bija, piemēram, degustācijas veikalos, interneta spēles izveide un fotokonkurss.

Kopumā viena no lielākajām problēmām, ar ko saskārāmies, bija spēja vienoties par vienu domu, jo grupā bijām piecas meitenes, katra ar savām idejām, iecerēm un risinājumiem. Lai nodrošinātu veiksmīgāku komunikāciju, bija visām jāsatiekas un jāizrunājas klātienē. Šī nu bija nākamā problēma, jo grupā, kurā ir vairākas dalībnieces, vienoties par kaut ko ir ļoti grūti. Pēc ilgām diskusijām un arī pēc kāda skarbāka vārda, tomēr vienojāmies un sanācām kopā. Tikšanās bija ļoti auglīga, jo spējām uzklausīt viena otras idejas, kopējiem spēkiem tās attīstīt, papildināt un izvērst par ko tiešām interesantu. Šis bija mūsu pārbaudījums - vai spējam strādāt komandā.

Mūsuprāt, ne vienmēr vajag izdomāt kaut ko vēl nekad neredzētu vai „traku”, lai piesaistītu uzmanību kādam jaunam produktam. Liela nozīme jebkurā procesā vai idejā ir tieši tās izpildījuma kvalitātei. Mūsu sabiedrisko attiecību plāns tika veidots pietiekami klasisks, tomēr interesants un uz Fazer klientu (un topošo klientu) iesaisti orientēts.

Lai spētu veiksmīgi darboties šajā nozarē, ir jāiegulda ļoti daudz darba, jo īstās zināšanas un prasmes nāk tikai ar laiku. Pēc kampaņas izstrādes sapratām, ka mums vēl daudz jāmācās. Lai arī izstrāde bija sarežģīta, tomēr interesanta, un visas varam godīgi atzīties, ka neesam kļūdījušās savā izvēlē veidot karjeru tieši sabiedrisko attiecību nozarē. Galvenais ir būt radošam un nepadoties pie pirmajām grūtībām!

*DO4U komanda: Zane Dzērve, Elīna Šmite, Eva Andža, Klinta Raupa, Lāsma Zandere

 

Kā lai uzrunā aizņemtos biznesa vīriešus?

Katras grupas uzdevums bija mēneša laikā izveidot kampaņu kādam no pieciem Latvijas uzņēmumiem. Mūsu grupai izlozē krita uzņēmums Sony, kas vēlas ieviest Latvijas tirgū jauno SonyW9 televizoru.

Vispirms vajadzēja izdomāt aģentūras nosaukumu, kurā mēs darbosimies. Sākumā domājām dot latviešu vārdu, bet, ja aģentūra, piemēram, reālajā PR vidē paredzēta arī starptautiskiem nolūkiem, tad varētu būt zināmas problēmas šo vārdu izrunāt, tādēļ vēlāk „ieciklējāmies” uz nosaukumu angļu valodā. Taču arī šī valoda izpalika. Iedvesmu deva uz galda esošais mobilais telefons, tā rezultātā nodēvējām mūsu aģentūru par Fleur, kas, no franču valodas iztulkojot, nozīmē – zieds. Sākumā pašas smējāmies, ka, spriežot pēc nosaukuma, izveidota sieviešu aģentūra.

Nākamais solis bija sarunāt tikšanos ar Sony uzņēmuma pārstāvi Silviju Veidi. Tās laikā noskaidrojām dažādus ar kampaņas izveidi saistītus mums saistošos jautājumus, lai pēc iespējas labāk izpildītu uzdevumu, un nonāktu pie izvirzītā mērķa. Uz interviju gājām ar jau iepriekš sagatavotiem jautājumiem, protams, ar nelielām bailēm, vai esam visu pareizi sapratušas, kā būs, un kas no mums tiks sagaidīts.

Pēc intervijas sākām veidot plānu, kāda veida kampaņa tiks realizēta, galvenokārt, kāds ir mūsu mērķis, ko ar šo kampaņu mēs vēlamies panākt, un kādus taktikas soļus labāk izmantot. Vajadzēja arī rūpīgi apsvērt, kādus medijus iesaistām, lai veiksmīgāk un ātrāk sasniegtu mūsu mērķauditoriju, kas ir Latvijas biznesa vīrieši, vecuma grupā no 29 līdz 59 gadiem, ar vidēji augstiem ienākumiem.

Atlikušais mēnesis pagāja saspringtā ritmā. Katru nedēļu tikāmies gan klātienē fakultātes bibliotēkā, gan skype konferencēs, lai saliktu mūsu domas vienā veselumā. Katra no aģentūras Fleur pārstāvēm nāca klajā ar ģeniālu ideju, kuru mēs iekļāvām šajā darbā. Protams, šos taktikas soļus mēs rūpīgi izsvērām un vairākkārtīgi pārdomājām, uzreiz „ķerties vērsim pie ragiem būtu samērā riskanti, jo mūsu veidotai kampaņai jāpiesaista biznesmeņi, kuriem ir zināms statuss sabiedrībā, un kuri ikdienā ir aizņemti ar savām darba lietām, un nepievērš uzmanību visam, kas notiek viņiem apkārt. Tādēļ nācās izpētīt citas līdzīgi veidotas kampaņas, kas mums deva iedvesmu.

Kopumā var teikt, ka šis uzdevums mums ir devis zināmu praktisko pieredzi, apvienojot ar pirms tam lekcijās dzirdēto teorētisko bāzi. Jāsaka godīgi, ka šādu reālu un īstenojamu kampaņu mēs veicam pirmo reizi. Ieteikums no mūsu puses, kas, noteikti būtu jāņem vērā visiem kampaņu veidotājiem, ka uzreiz darba sākuma posmā jāsadala darba pienākumi, lai raitāk darbs veiktos, un kampaņas beigu posmā - visa grupa kopā izskata katra dalībnieka veikumu.

Tagad mēs zinām, cik liels darbs ir jāiegulda tās mērķa realizēšanā. Jāspēj ne tikai sarunāt interviju, bet arī jāsaprot, ko īsti tikšanās laikā vēlamies noskaidrot, lai informācija, ko saņemam no konkrētā uzņēmuma, būtu derīga un precīzi izmantojama. Protams, vajag spēt izveidot kampaņu, nepārsniedzot atļauto budžetu, iekļaujoties noteiktā laika plānā, ievērojot toleranci un sapratni savstarpējās attiecībās.

Mēs - aģentūra Fleur - noteikti ieteiktu, lai augstskolu pasniedzēji biežāk studentiem uzticētu šāda veida patstāvīgus praktiskus darbus, jo tas palīdz attīstīt, ne tikai kampaņu un dažādu projektu veidošanas prasmes, bet arī komandas darbu – savstarpējo spēju sastrādāties, dalīt darba pienākumus, ieņemt savu lomu grupā, kas ir mācību procesa neatņemama sastāvdaļa, lai sagatavotu augstskolu studentus darbam savā specialitātē.

*Aģentūras Fleur komanda: Agate Lase, Baiba Liepiņa, Jana Ezergaile un Sabīne Niedola 

 

 

Radīšanas process – starp debesīm un zemi

Saņemot uzdevumu, zinājām, ka mums ir jānovērš esošo un nākamo pasažieru potenciālā neapmierinātība, respektīvi, mums  jāsavieno debesis un zeme patīkamā harmonijā.

Viss sākās ar lēnu un mierīgu laika plūsmu, šķita neierasti, ka projekta realizācija var ritēt tik mierīgi un tad mēs sapratām, ka laiks mūs ir apmānījis. Pēdējā diena klienta satikšanai, trīs stundas laika, lai sagatavotos un iekšējs haoss. Dodoties uz labi zināmo vietu, lidostu Rīga, mēs visi noslēdzāmies sevī. Viens uztraucās par nepiemēroto apģērbu šāda veida tikšanās reizei, jo, kā zināms, pārliecinošs izskats spēj darīt brīnumus. Otrs urbās telefonā, lai internetā atrastu „zemūdens akmeņus’’, kas ļautu labāk izprast klientu un tā vēlmes. Bet trešais pa 22.autobusa logu pētīja garām slīdošos kokus un centās sastrukturēt pēdējā brīdī izdomātos jautājumus, kuri varētu palīdzēt projekta tapšanas laikā.

Nokļuvuši līdz tikšanās vietai, sastapām konkurējošo ’’aģentūru’’, tas mūsu dienai piešķīra papildus asumiņu, jo zinājām, ka visiem klātesošajiem būs viena informācija, no kuras jāizveido divas atšķirīgas kampaņas, bet, ņemot vērā klienta aizņemtību, mēs priecājāmies, ka mums vispār ir sniegta iespēja uzzināt klienta vēlmes tiešā komunikācijā.

Lai gan mūsu aģentūras tika izveidotas tieši šim projektam un komandas potenciāls bija ’’mazuļa šļupstu’’ līmenī, airBaltic pārstāvis ar mums runāja kā ar iespējamiem sadarbības partneriem. Šāda attieksme lika mums pārdomāt komandas darba efektivitāti un uzlika lielu atbildību projektu izveidot pietiekami kvalitatīvu un konkurējošu. Sarunai tika atvēlētas 20 minūtes, kas mums katram atsevišķi un visiem kopā bija zelta vērtē, jo idejas, kas rosījās galvā, bija jāspēj savienot ar klienta vēlmēm visās jomās.

Jā, idejas radās, daudz un radošas, bet šīs idejas, lai cik lieliskas, nespēja rast saskaņu ar klienta vēlmēm, bet tā jau saka, ka ’’pirmos kucēnus slīcina’’, arī mēs savas pirmās idejas noslīcinājām.

Projekta realizācija norisinājās gausi, prāts visiem grupas dalībniekiem šaudījās uz visām pusēm, galvenokārt, reaģējot uz sarkani mirgojošo lampu, kura signalizē par ’’deadline’’ citos augstskolas gala darbos. Jā, tajā brīdī bija skaidrs, ka uzmanības dalīšana tik nozīmīgam projektam darba tirgū nenesīs labus rezultātus. Šādās situācijās sieviešu prātam, būtu jāspēj pielāgoties vīrieša prāta darbības pamatnoteikumam – nekad nedari vairākas lietas vienlaicīgi.

Kad strauji tuvojās arī šī projekta nodošanas termiņi, izlēmām novērsties no pārējiem darbiem un satikties uz vismaz vienu produktīvu brainstormingu un mums izdevās! Idejas radās strauji, tās tika papildinātas, noraidītas un atkal atjaunotas citā izpildījumā, tās neveidojās košas, bet gan ieturētas, tomēr pietiekami pamanāmas, lai galvenā informācija klientiem tiktu nodota. Lai gan idejas ir svarīgas, to pasniegšanas māksla ir visbūtiskākā, tādēļ izlēmām pavadīt 24 stundas individuāli, lai spētu radīt katrs savu unikālo pasniegšanas metodi.

Kad visi punkti uz ’’i’’ bija salikti, varējām lepni teikt, ka mūsu pirmā sabiedrisko attiecību kampaņas koncepcija ir izveidota. Ja mūsu aģentūrai būtu jānovērtē izveidotā kampaņa, mēs to nesauktu par izcilu, bet pietiekami labu un konkurējošu, jo mēs atradām veidu, kā savas idejas savienot ar klienta vēlmēm, kā arī spējām sastrādāties pietiekami augstā līmenī. Mēs parādījām, ka esam spēcīgi iesācēji.

*Komanda: Kristiāna Valbe, Katrīna Rika, Valters Kalsers un Agnese Ādama

 

Informācijas nekad nevar būt par daudz

Piecu minūšu laikā mūsu sabiedrisko attiecību aģentūrai bija jādod nosaukums. Sākotnēji izvēlētais InYourFace bija visnotaļ savdabīgs un izcēlās uz pārējo nosaukumu fona, taču darba gaitā piedzīvoja rebrendingu - kļuvām par SmartPr5. No agresīvi pozicionētas grupas kļuvām daudz miermīlīgāki, prātīgāki un, mūsuprāt, klientiem daudz saistošāki.

Lekcijā, saņemot projektu biržas uzdevumus, sapratām, ka jārīkojas ātri, jo tikšanās iespēju ir maz, un pēc dažām dienām jāsarunā intervija ar klientu. Intervijā vajadzēja pierādīt, ka mēs esam kas vairāk nekā tikai otrā kursa studenti, bet arī radoši, atbildīgi, uzņēmīgi jauni cilvēki, kuri ir gatavi veidot profesionālu komunikācijas kampaņu. Veicām rūpīgu Tele 2 zīmola izpēti. Tika meklēta informācija par šo uzņēmumu gan Latvijā, gan ārzemēs. Izpētījām uzņēmuma vērtības, mērķus un redzējumu, kā arī atsauksmes, kuras atrodamas medijos.

Pilni apņēmības devāmies uz tikšanos, kas notika HK+Strategies Latvia birojā. Tikšanās ar Tele 2 sabiedrisko attiecību konsultanti Egitu Māliņu noritēja veiksmīgi. Iepazināmies ar konkrēto uzdevumu – informēt sabiedrību par Tele 2 tīkla modernizāciju, tā priekšrocībām, piesaistīt jaunus klientus, veicināt pieprasījumu pēc jaunā tīkla. Iepriekš lielais satraukums un bažas, vai viss noritēs veiksmīgi vai arī būs neveikli klusuma brīži, izgaisa nemanot, mēs bijām entuziasma pilni strādāt pie uzticētā uzdevuma.

Tikšanās laikā arī tikām pie, mūsuprāt, lieliskas iespējas apskatīt reālu sabiedrisko attiecību aģentūru, kā arī vienmēr priecājāmies par iespēju satikt atzītus sabiedrisko attiecību speciālistus. Ieguvām arī vairākas atziņas, piemēram, ka, tiekoties ar klientu, vienmēr ir jāsagatavo papildus jautājumi, pat, ja klients ir detalizēti izstāstījis uzdevumu, mums ir jāizrāda interese, un informācijas nevar būt par daudz.

Projektu biržas ietvaros nācās sasaukt vairākas grupas sapulces jeb prāta vētras, lai kopīgi varētu izdomāt, ko vēlamies panākt, un ar kādām metodēm sasniegsim izvirzīto kampaņas mērķi. Tikšanās reizēs centāmies iztēloties, kādi varētu būt taktiskie risinājumi, lai izveidotā kampaņa atbilstu mūsu uzdotajam uzdevumam. Sākumā ieskicējām laika grafiku, pēc kura vēlāk arī vadījāmies un pētījām, kādi pasākumi notiek laika posmā, kad norisināsies mūsu kampaņa. Sapulces mums lika saprast, kā notiek ideju ģenerēšana grupā. Protams, nācās saskarties arī ar pārpratumiem, jo katram ir savas idejas un vēlmes, līdz ar to idejas nesakrita ar pārējo idejām, un vairākas reizes pat savā starpā sastrīdējāmies, jo likās, ka paša ideja ir vislabākā, un tā noteikti jāiekļauj kampaņā. Tomēr vienmēr atradām vidusceļu, lai visi būtu apmierināti un justos noderīgi. Centāmies respektēt viens otra viedokli un neuzspiest savējo.

Strādāšana pie šī uzdevuma bija ieguvums mums visiem, jo līdz šim nebijām neko šādu veikuši. Ieguvām lielisku pieredzi sabiedrisko attiecību kampaņas veidošanā, sapratām, cik liela nozīme ir sabiedrisko attiecību instrumentiem un, kā tos visefektīvāk var pielietot. Visi grupas dalībnieki piedalījās projekta veikšanā, šis uzdevums mums ļāva sajusties kā īstai sabiedrisko attiecību aģentūrai, kuras rokās ir īsts zīmols.

*Aģentūras SmartPR5komanda: Diāna Dobele, Madara Bāre, Madara Vaļka, Linda Garanča, Toms Ošiņš          

 

Sirds un nekas cits

Kad uzzinājām, ka mums būs šāds uzdevums, bijām saviļņotas, tomēr, kad tika paziņots, ka mūsu klients ir Tele 2 bijām apjukušas, jo zinājām, ka uzdevums nebūs viegls.

Kā mēs, septiņas meitenes, nonācām pie nosaukuma A – GroupAgency? Burts A alfabētā ir pirmais, ceļa zīmē arī ir apzīmējums A, kas apzīmē galvenos valsts autoceļus. Tās vēl ir labākais rezultāts eksāmenos un svarīgākie priekšmeti augstskolās. Tātad ar nosaukumu vēlējāmies parādīt, ka esam augstas kvalitātes sabiedrisko attiecību aģentūra, kas strādās gan dienu, gan nakti, lai projekts izdotos un būtu veiksmīgs, tā teikt augstākās klases līmenī.

Pirmais uzdevums bija norunāt tikšanos ar Tele 2 sabiedrisko attiecību konsultanti, tas bija jādara operatīvi, jo pēc pāris dienām viņa devās atvaļinājumā. Norunāt tikšanos bija grūti, jo konsultante neatbildēja uz rakstītajiem e-pastiem. Tā kā tuvojās deadline, sūtījām īsziņu, uz kuru mums atbildēja „Es aizmirsu, tūlīt nosūtīšu jums e-pastu.”

Tā arī sākās mūsu piedzīvojumi. Ko vilkt mugurā ejot uz tikšanos? Kādus jautājumus uzdot vai, kādus neuzdot? Kā izturēties – smaidīt vai sēdēt ar nopietnu seju un māt ar galvu? Tomēr mēs rūpīgi gatavojāmies – izlasījām daudzus materiālus, lai sagatavotu korektus jautājumus, kā mums tika mācīts, kā arī visas satikāmies, lai apspriestu izlasīto informāciju.

Kopīgiem spēkiem mums izdevās pārvarēt savu satraukumu un tikšanās norisinājās patīkamā atmosfērā. Mūs iepriecināja tas, ka konsultante veidoja acu kontaktu ar katru no mums, kā arī bija smaidīga un ļoti pozitīvi noskaņota, kas ļāva mums nedaudz atbrīvoties. Mums bija patīkami, ka dažus faktus, ko minēja prezentācijas laikā, mēs jau zinājām, jo pirms tikšanās bijām izpētījušas Tele 2 mājas lapu, medijus, kā arī konkurentus.

Izejot no tikšanās, nespējām valdīt savas emocijas un idejas, kas jau bija radušās. Izrādījās, mums visām bija kopīga ideja – SIRDS! Mūsu uztverē, tā ir kā Tele 2 kompānija. Embrijs attīstoties kļūst lielāks, un viņa sirds sāk pukstēt straujāk (140 sirdspuksti minūtē), mēs to sasaistījām ar jauno, tikko radīto interneta ātrumu. Mobilais internets jau bija pirms tam, bet attīstības gaitā tas ir daudz ātrāks.

Pēc divām tikšanās reizēm sapratām to, ka nav jābaidās uzdot jautājumus, vienīgais ir jāapdomā, kā precīzi pavaicāt un droši jāpārjautā vēlreiz, ja nesaņēmāt gaidīto atbildi, par atkārtotu jautājumu neviens pa galvu nesita.

Vislielākās grūtības sagādāja tas, ka vēlējāmies kampaņu uzsākt kopā ar Tele 2 velomaratonu šā gada 2.jūnijā, bet mums tas neizdevās, jo projekta prezentējam dienu vēlāk. Tomēr cerība mums nezuda!

Mūsu kampaņai jāiekļaujas trešajā un ceturtajā gada ceturksnī, ar trešo tikām galā, bet ko darīt ar ceturto? Pliku preses konferenci? Cik neinteresanti... Domājām, domājām un... Staro Rīga! Super, viens no gada apmeklētākajiem festivāliem, kurš piesaista ne tikai Rīgas, bet arī citu Latvijas pilsētu iedzīvotājus. Vēl grūtības bija ar idejām, kā uzrunāt medijus, precīzāk tieši reģionālo presi. Kāda informācija būtu tā, ko viņi nedomājot publicētu.

Kopumā šis projekts mūs iedvesmoja un tā ietvaros mums gāja visādi, tomēr vairāk pozitīvi, mēs nevienu brīdi nezaudējām cīņas sparu un bijām gatavas iet cauri visam, lai sasniegtu savu mērķi.

*A – GroupAgency komanda:  Marija Abalmasova, Annija Alžāne, Aleksandra Veļgana, Kristīne Briežkalne, Agate Griestiņa, Kristianna Logina, Laura Balamovska

 

 

 

 

 


draugiem.lv   facebook.com    twitter.com Bookmark and Share

CITI RAKSTI SADAĻĀ "Sabiedriskās attiecības"

Pirmā pieredze attiecībās. Sabiedriskajās attiecībās

Kā sabiedrisko attiecību studenti prot lietot praksē savas teorētiskās zināšanas? To noskaidrot bija mēr ...

Projektu birža. Sony dieva vēstījums

Kādā 2. maija rītā, kad LU SZF sabiedrisko attiecību moduļa studenti bija ceļā uz fakultāti, arī es, nev ...

Projektu biržā uzsit pirmos punus

Latvijas Universitātes Sociālo zinātņu fakultātes komunikācijas zinātnes 2.kursa studenti pasniedzējas I ...

Mednis: Hesburger kļūdījās, bet tā zīmols necietīs

Uzņēmums Hesburger izsauc tvitera lietotāju dusmas, draudot vērsties tiesībsargājošajās iestādēs par dal ...

Kā studenti vērtē Swedbank komunikāciju?

Komunikācijas eksperti jau pauduši viedokļus par Swebank komunikāciju laikā, kad Latvijas iedzīvotāji n ...

Modes profesija ar "garoziņu"

Gribēju būt sava laika pavēlniece. Tā izšķiršanos par labu sabiedriskajām attiecībām komentē Signe Reinh ...