Projektu biržā uzsit pirmos punus

Foto - Edijs Pālens/LETA

2013.06.05 10:18

Kalvis Jēkabsons

LU SZF komunikācijas studiju bakalaura programmas students

Latvijas Universitātes Sociālo zinātņu fakultātes komunikācijas zinātnes 2.kursa studenti pasniedzējas Ingas Latkovskas vadītā studiju kursa Sabiedrisko attiecību stratēģija un taktika ietvaros piedalījās Projektu biržā. Tās mērķis bija pārbaudīt, kā studenti prot lietot praksē savas teorētiskās zināšanas.

Studentiem bija jāizstrādā komunikācijas kampaņu kādam reālam Latvijas uzņēmumam, kā arī jāprezentē to uzņēmuma sabiedrisko attiecību un mārketinga vadītājiem. Sadarbībai piekrita četri savā nozarē vadoši uzņēmumi Latvijā: Tele2, airBaltic, Fazer un Sony.

Šeit ir viens no stāstiem par to, kā veicās projektu biržā. Publicēsim vēl arī citus.

 

Šī nebūs skaista pasaka, kā mums izdevās sasniegt virsotni, drīzāk skaudrs brīdinājums tiem, kas šo publikāciju izlasīs, kā noteiktas lietas nedarīt. Es nebūt netaisos jums teikt, tagad visi dariet tā, katrs jau sit savus punus un šeit jūs redzēsiet manus.

2. maijs, laiks sāk palikt ar katru dienu patīkamāks, pārmaiņas pēc nolēmu doties uz skolu. Tur mani sagaidīja kursabiedri, sakot, ka šodien būs prezentācija par patstāvīgo darbu. Nu, labi, nodomāju un aizgāju sēdēt auditorijā, tāpat bez īpašas vieta izvēles. Kļūda nr.1, vienmēr apsēdieties rindā, kurā ir vismaz kāds no šiem variantiem – viens gudrs, divi klusie, divi čomi, tikai meitenes. Pretējā gadījumā var rasties problēmas turpmākajā darba laikā, it īpaši ar darbu dalīšanu. Tātad turpinot, apsēdos savā „veiksmīgajā” vietā, noklausījāmies uzaicinātā viesa, Lindas Ļisicinas (iesaku pameklēt internetā, nenožēlosiet), prezentāciju par sabiedrisko attiecību aģentūru darbu. Jāsaka uzreiz, tā bija vērtīga, jo pat pierakstīju veselu A4 lapu ar noderīgu informāciju. Ir vērts ieklausīties. Prezentācijas laikā varēja uzdod jautājumus, bet, kā jau parasti, visi klusēja un laikam to jau varēja sagaidīt no tipiskā latviešu studenta.

Tad sākās interesantākā daļa, kurā mums lika sadalīties 4-8 cilvēku grupās. Tā kā auditorijā rindā parasti var sasēsties 4 cilvēki, tā arī notika grupu dalīšanās, bez īpašas pārvietošanās. Tieši tāpēc domājiet laicīgi par savas vietas izvēli. Tā nu es nonācu grupā, kurā sākumā bija 5 puiši un 1 meitene, skumīgi izklausās, tāpēc beigās pierakstījām vēl vienu meiteni. Septiņi cilvēki, daudz, vai ne? Lai nu kā, uz vietas bija tikai pieci, mani ieskaitot, tālāk sekoja nosaukuma izvēle. 2. kļūda – pārdomājiet savas aģentūras nosaukumu, jo, ejot uz tikšanos, par kuru es jums stāstīšu pavisam drīz, stādoties priekšā kā piemēram Kārļa kreisā acs, nebūs labi. Man šeit arī jāuzņemas vaina par to, ka nebļāvu skaļi, neapelēju un nedraudēju, lai mūsu aģentūras nosaukums nebūtu DZEN PR, bet, ko lai dara, biju jauns, lētticīgs un ticēju tam, ka man nebūs jādara nekas.

Pēc nosaukuma izvēles sekoja izloze, kurā vajadzēja noskaidrot uzņēmumu, kam mēs sniegsim savas idejas. Mums izkrita airBaltic, neslikti, vai ne? Mums arī izsniedza uzdevuma lapu, kur bija pastāstīta problēma un dots e-pasts, lai varētu sazināties un norunāt tikšanos. Jums pasniedzējas teiks, ka nesūtiet no saviem „bērnu” e-pastiem utt. 3. kļūda – dariet to pirmo divu dienu laikā, citādi tikšanos nesarunāsiet, kā arī ieejiet e-studijās un pārliecināties, kā jāraksta e-pasts. Mums uz viņu neatbildēja un tikšanos sarunāja pasniedzēja. Ko lai saka, paldies tam tur augšā, ka arī otrai grupai neizdevās.

Tā nu paskrēja gandrīz divas nedēļas jeb noteiktais termiņš, lai sarunātu tikšanos. Piektdienas rītā mēs visi DZEN PR pārstāvji saņēmām e-pastu, ka tajā pašā dienā, būtībā pēc trīs stundām jābrauc uz lidostu un jātiekas ar airBaltic pārstāvi. Nekādas gatavošanās tur nebija. 4. kļūda – sagatavojieties, pirms dodaties uz interviju, pēc tam būs daudz vieglāk, uzņēmumu pārstāvji nekož. Tā nu es apzvanīju visus grupas biedrus, protams, neviens negribēja braukt uz lidostu. Labs laiks ārā un tik tālu! Nu neko, noorganizēju, ka divi pārstāvji aizbrauks. 5. kļūda – nekavējiet, es nebiju ieradies, bet mums atļāva ierakstīt šo tikšanos un, ierakstā dzirdot, ka DZEN PR pārstāvis klauvē pie durvīm, atvainojoties par kavēšanos, nu ir pilnīgi garām. 6. kļūda – pārdomājiet kārtīgi, kādus jautājumus uzdodat un cik tie ir aktuāli. Nedariet, kā mēs, kad uzdevām jautājumu par divus gadus vecu informāciju. Nav patīkami.

Tikšanās beidzās un sākās piedāvājuma izstrāde. Nu, ko lai saka, ja jūs esat cilvēks ar daudz dažādām idejām, kreatīvs, tas ir labi, bet, ja tomēr nē, varbūt neatstājiet visu uz pēdējo brīdi. 7. kļūda – ja jums ir iespēja apmeklēt konsultāciju, izdariet to, nenāks par sliktu pirms piedāvājuma izstrādes. 8. kļūda – piedāvājuma izstrāde ir process diezgan vienkāršs, ja gribat tāpat vien atzīmi 4 dabūt, bet, ja tomēr nedaudz iespringstat uz šādām lietām, dariet to laicīgi, ņemot vērā grupas biedrus. Šeit parādās 9. kļūda – vienmēr ieceliet grupas līderi, kurš nodarbojas ar visu informācijas vākšanu, norunā tikšanos ar visiem un tad jūs varat darīt savus pienākumus, ko uzdod. Nebaidieties iecelt citu vadītāju, ja pirmais ir "galīgi garām". Diemžēl DZEN PR šīs pārmaiņas nāca pārāk vēlu.

Piedāvājumu var izstrādāt divi cilvēki aptuveni 4 stundu laikā no pusnakts līdz četriem rītā, sazinoties skype. Personīgā pieredze. BET šeit ir jāsaprot, ka mūsu darbs ir tāds, kāds viņš ir. Mēs divatā darījām visu no labākās sirds, citreiz ar to ir par maz. Redzēsim, cik veiksmīgi mums izdosies pierādīt savas idejas. Vai varēja būt labāk? Protams. Ja aģentūrā valda haoss, neko citu nevar sagaidīt. Nepārprotiet, man ļoti patīk izstrādātais piedāvājums, jo tas ir mana un mana biedra garadarbs. Jau kurā kļūda – runājot par piedāvājumu, nesūtiet to arī klientam. Tas tā, jo mums sanāca misēklis, ka noteikumos e-studijās bija ielikts punkts, ka tas jādara, bet izrādās, ka šeku-reku, tomēr nav. Biržā arī bija radusies kļūda.

Kopumā par projektu runājot, ideja jau ir apsveicama, pieredzi iegūt var, bet, ja jūs esat cilvēks, kurš atliek visu uz pēdējo brīdi, kā jau lielākā daļa studentu, citos priekšmetos ir parādi vai pat šajā, neaizmirstot, ka tūlīt sāksies sesija, papildus slogs un stress ir garantēts.

 

*DZEN PR darbojās arī Jānis Dvinskis, Ieva Jauntirāne, Toms Kursītis, Agnese Medzjute, Emīls Vaivods


draugiem.lv   facebook.com    twitter.com Bookmark and Share

CITI RAKSTI SADAĻĀ "Sabiedriskās attiecības"

Pirmā pieredze attiecībās. Sabiedriskajās attiecībās

Kā sabiedrisko attiecību studenti prot lietot praksē savas teorētiskās zināšanas? To noskaidrot bija mēr ...

Projektu birža. Sony dieva vēstījums

Kādā 2. maija rītā, kad LU SZF sabiedrisko attiecību moduļa studenti bija ceļā uz fakultāti, arī es, nev ...

Projektu biržā uzsit pirmos punus

Latvijas Universitātes Sociālo zinātņu fakultātes komunikācijas zinātnes 2.kursa studenti pasniedzējas I ...

Mednis: Hesburger kļūdījās, bet tā zīmols necietīs

Uzņēmums Hesburger izsauc tvitera lietotāju dusmas, draudot vērsties tiesībsargājošajās iestādēs par dal ...

Kā studenti vērtē Swedbank komunikāciju?

Komunikācijas eksperti jau pauduši viedokļus par Swebank komunikāciju laikā, kad Latvijas iedzīvotāji n ...

Modes profesija ar "garoziņu"

Gribēju būt sava laika pavēlniece. Tā izšķiršanos par labu sabiedriskajām attiecībām komentē Signe Reinh ...