Reklāmā gaida cilvēkus, kuri nebaidās sevi parādīt (1)

Bildes galerijā:
2011.10.24 18:45

Baiba Runce

LU SZF komunikācijas studiju bakalaura programmas studente



Otrdien Latvijas Universitātes Sociālo zinātņu fakultātes (LU SZF) Komunikācijas studiju nodaļas diskusijas „Reklāma šodien: nauda un radošums” ietvaros par aktualitātēm nozarē sprieda Latvijas Reklāmas asociācijas (LRA) valdes locekle Ingrīda Krīgere-Lāce, reklāmas aģentūras DDB Latvia radošais direktors Gatis Mūrnieks, reklāmas aģentūras Leo Burnett Rīga direktors Ansis Egle, reklāmas un komunikācijas aģentūras Airport direktore Žanete Drone, reklāmas aģentūras McCann Worldgroup projektu vadītājs Jānis Pencis un LU SZF lektore Lolita Stašāne.

Plaši apspriests tika jautājums par reklāmas nozares „seju” un kvalitātēm, kādām jāpiemīt reklāmā strādājošajiem. Diskusijas dalībnieks Ansis Egle atzina: „Kritiskā domāšana ir viens no svarīgākajiem komponentiem, lai virzītos uz priekšu.” Savukārt Žanete Drone uzsvēra, ka „radošā domāšana ir spēja, ko var attīstīt jebkurš.” Viņa aicināja šīs prasmes trenēt, kā avotu minot radošās domāšanas pamatlicēja Edvarda de Bono sarakstītās grāmatas. Gatis Mūrnieks piebilda, ka jāiegulda milzīgs darbs, lai cilvēks kā instruments būtu vērtīgs. Ārkārtīgi svarīgi esot saprast, kādu pievienoto vērtību viņš var piešķirt reklāmai.

Lai gan nozares eksperti nenoliedza, ka gribētu strādāt ar vēl lielāku budžetu nekā šobrīd kampaņām un idejām ir atvēlēts, viņi norādīja, ka pat liela nauda nav garants labai idejai. Lai gan klātesošie  minēja, ka labs profesionālis ir tāds, kas vairākkārt „aplauzies” un „izēdis pudu sāls”, jau diskusijas laikā tika izteikti divi konkrēti darba piedāvājumi, uz kuriem klātesošie varētu pieteikties.

Kaut diskusijā izskanēja, ka jaunieši grib strādāt reklāmas nozarē, jo ir iespēja labi nopelnīt un radoši izpausties, eksperti ieteica katram izmēģināt vairākas lomas, lai saprastu, kas katram padodas un patīk labāk. Iespējams, tas ir projektu vadītāja vai cits amats, kas ļauj darīt savu darbu mirdzošām acīm, gūstot gandarījumu. Noslēgumā tika runāts par jauniešu iespējām pēc studijām, kā iesaistīties reklāmas nozarē un ar ko sākt. Šajā jautājumā Gatis Mūrnieks uzsvēra praksi, pašreklāmu un domāšanu ārpus rāmjiem. Viņš studentiem atgādināja: „Jūs vērtēs pēc tā, kādus darbus jūs darīsiet, un jūs meklēs pēc tā, kādas zināšanas jums būs.”

 

Foto - Jānis Buls


draugiem.lv   facebook.com    twitter.com Bookmark and Share

CITI RAKSTI SADAĻĀ "Mēneša diskusija"

„Bremzējam” ar mediju regulatora reorganizāciju

Jau ilgāku laiku Nacionālajā elektronisko plašsaziņas līdzekļu padomē (NEPLP) noturas daudzās  Eiro ...

Diskusijas video: Kā Latvijas mediji atspoguļo bēgļu tēmu?

Cik kvalitatīvi un vispusīgi Latvijas mediji atspoguļo pretrunīgo bēgļu uzņemšanas tēmu? Diskusiju par š ...

Video: Diskusija par vārda un mākslinieka izpausmes brīvību

Pēc teroristu sarīkotās asinspirts franču satīriskā izdevuma „Charlie Hebdo" redakcijā kā nekad aktuāls ...

Noskaties! Diskusija par mediju pētījumu

Latvijas Universitātes Sociālo zinātņu fakultātes Komunikācijas studiju nodaļa un portāls Mans ...

Diskusijas video: Mediju saturs jauniešiem

Kādam jābūt mediju saturam, lai piesaistītu jauniešu auditoriju? Ko vēlas jaunieši – no ...

Jaunajai NEPLP darba netrūkšot

Piedāvājam noskatīties pilnu ierakstu no diskusijas ar kandidātiem uz vakantajām piecām Nacionālās elektronisko ...

Marselass Voless
05:15 23.10.2011
Problēma šodienas reklāmas un PR starpniecības industrijā ir tā, ka atalgojums projvadiem ir zems (MCdonalds līmeņa cīpari), ka klienti pārsvarā aprobežoti (bailīgi un bezatbildīgi atbildīgi darbinieki vai ignoranti valdes locekļi), gan ka paši potenciālie darbinieki (studenti) lielā mērā tādi, kuriem labāk tomēr strādāt tai pašā makdonaldā uz ar smalkām matērijām lieki neiespring.